آشنایی با قابلیت ها و ویژگی های اپلیکیشن Any.Do

آشنایی با قابلیت ها و ویژگی های اپلیکیشن Any.Do، با بالا رفتن سرعت زندگی هرکدام از ما هرروز با کارهای جدید مختلفی روبرو می‌شویم. اگر برای انجام این کارها برنامه‌ای نداشته باشیم به‌احتمال‌زیاد در میان خیل کارهای فراموش‌شده و انجام‌نشده اسیر خواهیم شد. اپلیکیشن‌های زیادی برای تهیه‌ی فهرست انجام کارها (To Do List) وجود دارد ولی شاید هیچ‌کدام از آن‌ها به‌اندازه‌ی «اِنی.دو» (Any.Do) پیگیری کارهای انجام‌نشده و برنامه‌ریزی کارهای آینده را لذت‌بخش نکنند. در ادامه برای بررسی قابلیت‌های اپلیکیشن Any.Do با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Any.Do برای پلتفرم‌های اندروید، iOS، مک OS X، کروم و وب عرضه شده است و با قابلیت همگام‌سازی ابری اجازه می‌دهد به فهرست کارهای خود از تمام گجت‌هایی که دارید دسترسی داشته باشید. برای استفاده از Any.Do به یک حساب کاربری نیاز خواهید داشت. ساخت حساب کاربری رایگان است. می‌توانید از اکانت فیسبوک یا گوگل خود برای ثبت‌نام سریع استفاده کنید یا در صورت تمایل از طریق آدرس ایمیلتان یک حساب کاربری بسازید.

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب Any.Do امکان دسته‌بندی کارها و وظایف در گروه‌های مختلف است. برای مثال می‌توانید برای موارد کاری، موارد شخصی، فهرست خرید منزل، فیلم‌های موردعلاقه یا مکان‌هایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید فهرست‌هایی مجزا بسازید. این امکان تا حد زیادی به سازمان‌دهی بهتر کارها کمک می‌کند. قابلیت خوب دیگر Any.Do امکان دسته‌بندی کارها و وظایف بر اساس زمان است. می‌توانید کارهای مربوط به امروز، فردا، هفته‌ی جاری و کارهایی را که زمان دقیقی برای انجام آن در نظر ندارید از یکدیگر جدا کنید. Any.Do به‌صورت هوشمندانه با گذشت هرروز کارها را در فهرست زمان‌بندی جابجا می‌کند.

یکی از بهترین قابلیت‌های اپلیکیشن Any.Do که آن را از سایر اپلیکیشن‌های مشابه جدا می‌کند Any.Do Moment نام دارد. این قابلیت برای شما روشی جذاب و خوشایند برای بررسی سریع کل کارها و وظایف یک روز فراهم می‌کند. در Any.Do Moment می‌توانید به‌سرعت و بسیار ساده کارهای انجام‌شده را تعیین کنید، اگر تمایل دارید کاری را به فردا یا روزهای آتی موکول کنید و در صورت نیاز برای هرکدام از کارها هشدار یادآوری قرار دهید. این قابلیت را می‌توانید در هر ساعتی از روز اجرا کنید و امکان تعیین زمان‌بندی اجرای خودکار آن هم وجود دارد. برای مثال می‌توانید تعیین کنید که در ساعت ۸ صبح تمام روزهای هفته به‌جز جمعه Any.Do Moment به‌صورت خودکار اجرا شود.

علاوه بر اجرای Any.Do Moment می‌توانید هر زمان که خواستید با کشیدن انگشت روی یک مورد آن را انجام‌شده اعلام کنید. کارهای انجام‌شده به‌صورت خط‌خورده با رنگ خاکستری در انتهای فهرست هرروز به نمایش درمی‌آیند. هر زمان که بخواهید می‌توانید این کارها را با تکان دادن گوشی یا اجرای فرمانی از داخل منوها از فهرست پاک کنید. البته Any.Do فهرستی از تمام کارهای انجام‌شده را در بخش دیگری حفظ می‌کند تا در صورت لزوم بتوانید دوباره به آن‌ها رجوع کنید.

تا اینجا اصلی‌ترین امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن Any.Do را که برای مدیریت و پیگیری کارها کافی است باهم بررسی کردیم. ولی این اپلیکیشن امکانات پیشرفته‌ی بسیار دیگری هم دارد. برای مثال می‌توانید فهرستی از کارها را با اعضای خانواده، دوستان یا همکاران خود به اشتراک بگذارید و برای انجام پروژه‌های گروهی از آن بهره بگیرید. تقریبا هر نوع فایلی را به یک وظیفه پیوست کنید و از طریق سایر گجت‌های خود هم به آن دسترسی داشته باشید. با تعریف وظایف فرعی برای یک کار، پروژه‌های بزرگ را به بخش‌های کوچک‌تر خرد کنید. با قرار دادن یادداشت و کامنت روی یک وظیفه تمام اطلاعات موردنیاز برای انجام آن را حفظ کنید. برای کارهای خود بر اساس زمان یا مکان هشدارهای یادآوری قرار دهید و برای اتفاقات و کارهای تکرارشونده برنامه‌ای پیشرفته تنظیم کنید. البته فراموش نکنید که برای دسترسی کامل به امکانات پیشرفته نیاز خواهید داشت اکانت خود را از طریق پرداخت ماهانه یا سالانه به اکانت پرمیوم ارتقا دهید.

اپلیکیشن Any.Do یک قابلیت متفاوت و جذاب دیگر هم دارد که البته متاسفانه تنها برای اندروید ارایه شده است. در گوشی‌های اندرویدی اگر شما موفق به پاسخ دادن به تماسی نشوید اپلیکیشن Any.Do پنجره‌ای را در پایین صفحه‌ی نمایش باز می‌کند و گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طریق این گزینه‌ها شما قادر خواهید بود بلافاصله با آن فرد تماس بگیرید یا اگر در حال حاضر فرصت ندارید تماس گرفتن با آن فرد را مستقیما به فهرست کارهای خود اضافه کنید. بدین ترتیب دیگر هیچ‌گاه تماس‌های مهم خود را فراموش نخواهید کرد.